środa, 29 listopada 2017

Polub ryby!

 
 Jeśli wierzyć antropologom i teorii ewolucji, ryba jest jednym z najodleglejszych naszych antenatów, jako że jest ” życiem, które wyszło z wody”. Ale jest też jednym z pierwszych ” produktów żywnościowych”.
Kiedy pytano pewnego Japończyka, skąd się bierze  „okrągła szczupłość” i piękne gęste włosy u Japonek, odpowiedział: „bo żywią się głównie rybami morskimi i innymi owocami morza”.
Ryby nie tuczą ! Na przykład 100 g dorsza dostarcza zaledwie 70 kalorii, a szynki – około 340 kalorii.

Śledzie

Śledzie w oleju wg.JaGi

Śledzie  w oleju wg.JaGi     Ten przepis na śledzie w oleju wymyśliłam sobie sama, ot tak! A może kiedyś gdzieś tam o nich i czytałam, a może u koleżanki je jadłam. Jedno jest pewne - nie pamiętam, więc niech będzie, że sama sobie wymyśliłam :) Jedno jest pewne, że tak zrobione śledzie bardzo mi smakują i zaraz idę je robić. Najpierw jednak [...]

Śledzie z grzybami

Śledzie z grzybami  Czyż nie kochamy tradycji związanych z wieczerzą wigilijną? Oczywiście, że tak! A tego dania-przystawki, o którym chcę napisać nie może zabraknąć między innymi, na naszym wigilijnym stole. ŚLEDZIE Z GRZYBAMI Składniki: (dla 6 osób) ♦ 6 kapeluszy suszonych prawdziwków ♦ 6 filetów śledzionowych (matiasów) ♦ duża [...]

Śledzie marynowane w oleju i ziołach i śledzie smażone

Śledzie marynowane w oleju i ziołach i śledzie smażone MARYNOWANE W OLEJU I ZIOŁACH  (dla 6 osób) Porcja: 444 kalorie Składniki: ... 500 g śledzi, 2 cebule, cytryna, 2 ząbki czosnku, listek laurowy, po łyżeczce pieprzu, majeranku, papryki, rozdrobnionych jagód jałowca, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, sól, szklanka oleju. Przygotowanie: 1. Śledzie namoczyć na noc, obrać ze [...]

Inne ryby

„Ryba po grecku” – czyli smażona z warzywami

Autor: JaGa Opublikowano: Grudzień 23rd, 2009
„Ryba po grecku” – czyli  smażona z warzywamiDo dzisiaj nie wiadomo skąd wzięła swoją nazwę tak przygotowywana ryba. Gdybyśmy spytali rodowitego Greka, czy jadł „rybę po grecku”?, odpowiedziałby, że tak, ale tylko u nas  …    Ryba po grecku podobnie jak ruskie pierogi czy też fasolka po bretońsku – nie mają nic wspólnego z krajami, z których ponoć pochodzą. Znawcy []

Kotleciki rybne i kiełbaski rybne

Autor: JaGa Opublikowano: Marzec 27th, 2010
Kotleciki rybne i kiełbaski rybneNie muszę chyba nikomu nadawać, że ryba to samo zdrowie. Zresztą już o tym napisałam (tu: Polub ryby ! ). Dzisiaj chcę Wam opowiedzieć, jak zrobić ją troszku inaczej. Jak nie którzy już wiedzą z mojej wcześniej notki (tu: Ryba smażona w ocet zaprawiona ) dostałam dość sporo ryby, która czerniakiem się zwie i zrobiłam z niej []

2 komentarze:

  1. No właśnie ciekawa sprawa z tą nazwą - ryba po grecku. Ale jak ją zwał ta zwał, rybka jest pyszna :) Śledziki też wyborne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne przepisy na śledziki, ja najbardziej lubię takie z cebulką i w śmietanie, tradycyjne takie jak u mamy się jadało :)

    OdpowiedzUsuń

Super, że tu jesteście - bardzo mnie to cieszy, a serce me - wyskoczyć chce! Z radości - oczywiście :)

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Witam wszystkich i piszę jak się sprawy mają ...

" Żyje się tylko raz. A jeżeli żyje się dobrze, ten raz wystarczy ".
B.Franklin

... i to jest moje motto życiowe. A żyję, niech pomyślę ... o rany, to minęło już pół wieku, czyli jam wiekowa babcia!
Nie tylko jam wiekowa, ale i szczęśliwa babcia, bo mam dwoje wnucząt, które chcą żeby babcia coś dobrego do zjedzenia im zrobiła ... "u babci jest słodko, dom pachnie szarlotką" ...
Znakiem moim zodiakalnym jest Bliźniak, choć w życiu jestem jedynakiem.
Moi drodzy, myślę, że na tym blogu znajdziecie wiele ciekawych i interesujących rzeczy - przecież po to go założyłam, żeby dzielić się z Wami tym co wiem. Jednocześnie zaznaczam, że nie wszystko o czym tu napiszę, zostało przez mnie ugotowane, sprawdzone. Jeśli się zdecydujecie na jakąś potrawę, to na własne ryzyko - niestety.Ja staram się poddać pomysł, który sama prędzej czy później też wypraktykuję, i podzielę się z Wami moimi uwagami.Tak samo i wy możecie swoje uwagi wpisywać, będą mile widziane. WIĘC GOTUJMY RAZEM !!! Jak pożyję jeszcze z pół wieku, to może damy radę -:)