sobota, 28 lipca 2012

Mleczny koktajl razy trzy poproszę

Gdy jest upalnie, gorąco, że aż, nic tak nie pomoże nam ugasić pragnienia jak zrobienie koktajlu mlecznego. I wcale nie ma w tym nic trudnego, a przy okazji dostarczymy naszemu organizmowi wielu cennych witamin i minerałów. Te trzy przepisy, które podam są przewidziane na 2 porcje.


Bananowy 
Trzy banany obrać, włożyć do wąskiego, wysokiego naczynia, zalać 2 szklankami mleka i 1/2 szklanki śmietany 18-proc., wlać sok z połowy cytryny i 2 łyżki cukru. Zmiksować na gładki koktajl. Przed podaniem schłodzić.


 Truskawkowy 
30 dag truskawek (mogą być mrożone) oczyścić, pokroić na połówki, posypać 2 łyżkami cukru, zalać 2 szklankami jogurtu naturalnego, wrzucić kilka kostek lodu i zmiksować. 


Kiwi 
2 owoce kiwi obrać, pokroić w plastry, zalać 2 szklankami jogurtu naturalnego, dodać 2 łyżki zagęszczonego soku pomarańczowego, zmiksować. Podawać z kostkami lodu.  

Życzę miłego dnia ... 

27 komentarzy:

  1. Idealny przepisy na te upały.
    Idę właśnie robić taki mleczny napój :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też już od samego rana zaduch był. A taki koktajl zapewne orzeźwi ...
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Wspaniałe,ale z kiwi jest najlepszy!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kiwi chyba jest taki najbardziej orzeźwiający, chociaż mój wnuczek woli z bananami koktajl.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. z kwiwi nigdy nie piłam, muszę koniecznie sprawdzić :)) a przepisy rzeczywiście na dzisiejszy dzień jak najbardziej :) upał jak diabli!! i oby tak dalej, pierwszy dzień mojego urlopu :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też najlepiej smakuje koktajl z kiwi, chociaż każdy może znaleźć pośród tych trzech koktajlowych wersji, swój smak. U mnie wczoraj było strasznie gorąco, a dzisiaj z samego rana była burza. Teraz też jest gorąco i duszno, chyba znowu zanosi się na jakieś padanie. Ja tam nie wybrzydzam, że jest gorąco, bo lato powinno być latem a np. zima - zimą. No to się doczekałaś urlopu i życzę Co moja droga samych słonecznych i udanych dni.

      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    2. dziękuję bardzo :) niedawno skończył się mój grill i szaszłyki z kurczaka w dwóch marynatach cieszyły się dużym powodzeniem, za przepis też dziękuję :)) aa i chyba się nie chwaliłam, ale w końcu zmotywowałam się i założyłam bloga, blog średni albo i mniej i nawet nie umywa się do Twego, ale od czegoś zawsze trzeba zacząć ;)) zapraszam w odwiedziny, jeżeli masz chęć :)

      Usuń
    3. 30-ileś bardzo się cieszę, że owe szaszłyki cieszyły się dużym wzięciem ...

      A skąd wcale mi się nie pochwaliłaś, że bloga założyłaś. To bardzo fajnie! Oj tam moja droga, początki są zawsze trudne (myślisz, że u mnie było inaczej) Wszystko byłoby OK i chętnie bym Cię odwiedziła, ale nie wiem gdzie mam Cię szukać gdy adresu mi nie podałaś. Proszę o adres to zaraz do Cię przylecę, bo mnie ciekawość pali.

      Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
    4. Ale ze mnie gapa, już adres Twój znalazłam (chyba jeszcze śpię:)))
      Buźka!

      Usuń
  4. Propozycja fajna na upalne dni, a koktajle zdrowe. A tu masz link do strony, o której pisałam http://ejbpm.bloog.pl/?ticaid=6ee2f
    Miłego weekendu życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie koktajle nie tylko są zdrowe, ale i konkretne :)
      Dziękuję Ci Lotuś za tego linka.
      Buźka!

      Usuń
    2. I co skorzystasz? Ja muszę dopytać dokładniej jak się to robi. Na ich blogu nie ma odpowiedzi i to jest najgorsze. Miłej niedzieli.

      Usuń
    3. No właśnie, dokładnie tam nie jest napisane jak to z tymi ogórkami jest. Jednakże widziałam, że tam się pytałaś i jestem ciekawa odpowiedzi...
      Serdecznie pozdrawiam,

      Usuń
  5. Już sobie wyobrażam, jakie to musi być pyszne. Powiem mężowi, aby sobie zrobił, nawet pokażę, jak obsługiwać mikser.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu i to jak najszybciej przekaż mężowi, a przy okazji niech i Tobie zrobi ...
      Chyba Ci nie zaszkodzi?

      Pozdrawiam serdecznie w te upalne dni.

      Usuń
    2. JaGuś, myślę, że pół szklanki nie zaszkodzi. Jednak mąż raczy się teraz własnoręcznie zrobionym napojem z czerwonych porzeczek, więc musimy poczekać, aż go wypije, a to ponad litr.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. Aniu ja też tak myślę, że te pół szklanki nie zaszkodzi, a zapewne "odżyjesz" :) Ooo, ponad litr, to do jutra mu zejdzie...
      Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  6. Witaj
    A ja od dziecka nie przepadam za mlekiem, choć wyniki mam ok, nawet kości mocne :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano ja za mlekiem samym w sobie też nie przepadam, ale jeśli jest podane jeszcze z czym innym, np. jak te koktajle - to bardzo je lubię :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Podobnie jak truskawkowy - robie malinowy i z lesnych borówek. Mieszam blenderem. A zaintrygował mnie ten z kiwi. Spróbuję, buźka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bo takie koktajle można robić z różnymi owocami i też są pyszne i chłodzące - podane na zimno ...
      Buźka!

      Usuń
  8. Właśnie odwiozłam wnusia i wróciłam ugotowana! Pędzę zrobić ten bananowy, bo mam akurat banany i mleko.Pozdrawiam Cię, świetny pomysł teraz z tymi koktajlami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrz Joasi jaki czas nastał, że tak późno w nocy i jeszcze można się ugotować (takie jest prawo lata) -:)) A jeśli chcesz się ochłodzić, to koktajl sobie zrób ...
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  9. Jaguś wczoraj zrobiłam koktajl bananowy (akurat je miałam), był świetny tak jak i Twoje pomysły.
    Pozdrawiam. Mania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maniu no i super! Cieszę się,że smakował ...
      Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  10. Przepisy smacznie wyglądają i pewnie tak smakują :)
    Muszę spróbować, bo nigdy takich nie piłam... pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gabi.
      Koniecznie trzeba spróbować, aby w nich zasmakować.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Super, że tu jesteście - bardzo mnie to cieszy, a serce me - wyskoczyć chce! Z radości - oczywiście :)

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Witam wszystkich i piszę jak się sprawy mają ...

" Żyje się tylko raz. A jeżeli żyje się dobrze, ten raz wystarczy ".
B.Franklin

... i to jest moje motto życiowe. A żyję, niech pomyślę ... o rany, to minęło już pół wieku, czyli jam wiekowa babcia!
Nie tylko jam wiekowa, ale i szczęśliwa babcia, bo mam dwoje wnucząt, które chcą żeby babcia coś dobrego do zjedzenia im zrobiła ... "u babci jest słodko, dom pachnie szarlotką" ...
Znakiem moim zodiakalnym jest Bliźniak, choć w życiu jestem jedynakiem.
Moi drodzy, myślę, że na tym blogu znajdziecie wiele ciekawych i interesujących rzeczy - przecież po to go założyłam, żeby dzielić się z Wami tym co wiem. Jednocześnie zaznaczam, że nie wszystko o czym tu napiszę, zostało przez mnie ugotowane, sprawdzone. Jeśli się zdecydujecie na jakąś potrawę, to na własne ryzyko - niestety.Ja staram się poddać pomysł, który sama prędzej czy później też wypraktykuję, i podzielę się z Wami moimi uwagami.Tak samo i wy możecie swoje uwagi wpisywać, będą mile widziane. WIĘC GOTUJMY RAZEM !!! Jak pożyję jeszcze z pół wieku, to może damy radę -:)