sobota, 28 grudnia 2013

Sałatka jarzynowa

    Najłatwiejsza i najpopularniejsza z sałatek. Często przyrządzam ją na różnego rodzaju święta i okazje (imieniny, urodziny). Wersji jest wiele, cebulę można zastąpić porem, a groszek fasolą lub kukurydzą. 

A ja swoją robię tak ...

Sałatka jarzynowa
Składniki:
4 marchewki + 1 dekor.,
4 średnie ziemniaki,
4 kiszone ogórki + 1 dekor.,
5 jajka + jedno do dekoracji,
1 cebula lub nieduży por,
2 jabłka,
1 puszka groszku konserwowego,
majonez, sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Marchewkę i ziemniaki nieobrane umyć. Włożyć do oddzielnych garnków, zalać wodą, tak by warzywa były przykryte. Gotuj, żeby były miękkie ale nie za miękkie. W tym czasie ugotuj jajka na twardo.

2. W czasie gdy warzywka się gotują wraz z jajkami, wykładam na durszlak groszek z puszki i ogórki ze słoika, niech się troszku odsączą.

3. Cebulę, ogórki obierz ze skórki, gotowane warzywa też, a jajkom skorupki zdejm. Wszystkie te składniki kroimy w kostkę (kroję w drobną kostkę), wkładamy do miski i groszek też. 

4. Na koniec obieram jabłko, usuwam gniazda nasienne, kroję w drobną kostkę dodaję do sałatki. Solę, pieprzę do smaku, mieszam. Potem dodaję majonez i znowu mieszam.  Majonezu kładę na tyle, aby sałatka nie była za sucha. Włożyć do lodówki.

5. Przełożyć ją do salaterki, posmarować na wierzchu majonezem, ozdobić.





Życzę szczęśliwego Nowego Roku oraz szampańskiej zabawy... :)

 

54 komentarze:

  1. jedno z moich ulubionych dań, nigdy mi się nie znudzi :) pozdrawiam poświątecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większość osób uwielbia tą sałatkę, chociaż są i takie osoby, które wcale jej nie uwielbiają, ale to już ich problem, no nie?!... :))

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  2. Bardzo lubię sałatkę :-)
    Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodaję jeszce korzeń pietruszki i selera. Wszyscy lubimy od lat tę sałatkę. Pozdrawiam Marylko, szczęśliwego nowego roku !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu a mi najlepiej smakuje właśnie taka sałatka i jakiej napisałam, bez pietruszki i selera. Moja córka zrobiła kiedyś z kukurydzą ale to już nie było to.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  4. JaGuś, właśnie od wieków tak robię sałatkę jarzynową, tylko sobie usprawniam pracę i kupuję słoiczek groszku z marchewką. Nie wyobrażam sobie żadnych świąt bez tej sałatki (oczywiście bez żadnych porów czy cebuli).
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka też nie daje do sałatki cebuli czy też pora ale też mi moja lepiej smakuje gdy dodam cebulę czy też por. Po prostu, jest lepsza w smaku. Ja tylko daję groszek z puszki, marchewkę już sama obrabiam.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  5. Uwielbiamy najprostszą sałatkę, bo taką lubi wnuczka. Staramy się zastępować majonez, bo ten już nie jest dla nas dobry. Aktualnie mamy ją w lodówce. Pozdrawiam piękniei.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Loteczko dla zdrowotności pewnie, że można zastąpić majonez jogurtem itp.
      U mnie już się skończyła i na noc sylwestrową muszę przygotować nową porcję.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  6. Bardzo lubię sałatkę warzywna, jednak nie wsadzam do niej ani cebuli, ani pora, w zamian za to grzybka marynowanego.
    Wszyskiego dobrego na nadchodzący rok. Ściskam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka to jest taka potrawa, że można do niej wrzucić co tylko komu smakuje i dopasować ją wedle swego gustu. Niektórzy też wiem, że do takiej sałatki dodają także śledzie, jadłam kiedyś taką i nawet mi smakowała.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  7. Zamiast majonezu trochę w drobno pokrojonego boczku albo wędzonej słoninki wysmażyć i wlać do sałatki. Trochę cukru bo ma być kwaśno słodka i na ciepło można podawać do grzanej kiełbaski. To taka po śląsku robiona sałatka kartoflana. Pozdrawiam po świątecznie i wszystkiego dobrego z Nowym 2014 rokiem-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleczko ta śląska sałatka musi być pyszna ! Już poczułam jej smak i muszę kiedyś ją wykonać...

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  8. Oj, głodna się zrobiłam, a u mnie jeszcze sałatka w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety muszę zrobić nową na noc sylwestrową...

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  9. Pyszna sałatka lubię taką....
    Tobie składam również Zyczenia Noworoczne dziękuje za odwiedziny serdeczności jeszcze w starym roku pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piekne życzenia DO SIEGO ROKU.serdecznosci

      Usuń
    2. Różyczko dziękuję i nawzajem...
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  10. to jest to, jaguś! taka właśnie sałatkę robię od lat. czasem bez ziemniaków.
    wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i bez ziemniaków, można i z ziemniakami, zależy co w domu mamy :)
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  11. Wolę por , zamiast cebuli w tej sałatce. Wzajemnie . szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Por w smaku jest delikatniejszy od cebuli, to zależy jak kto lubi.
      Ja dopóki jeszcze mogę napawać się smakiem cebuli, to robię z cebulą.
      Chociaż z porem też mi się zdarzy zrobić i też jest smacznie.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  12. W tej chwili skończyłam kroić warzywa z rosołu do sałatki, mojej ulubionej i uwielbianej przez wnuki. Świąteczna się skończyła, więc musi być natychmiast świeża.
    Podoba mi się pomysł z porem, zrobię dla siebie, ale powoli będę zachęcać dzieci do nowego smaku.
    Szczęśliwego Nowego Roku życzę i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dzisiaj będę robiła sałatkę na nowo, starsza już się wyjadła.
      I wiesz, że dla odmiany dzisiaj zrobię też z porem.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  13. Robię różne sałatki,ale jarzynowa na święta jest u mnie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie Kuchmistrzu, że można robić różne sałatki, ale jarzynowa to jest to co najlepiej smakuje w świąteczny czas. Wszak to same witaminki...

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  14. Tak to jest chyba najpopularniejsza sałatka. Nazywa się ją jarzynową albo włoską. I niezmiennie bardzo ją lubię!
    Z okazji zbliżającego się Nowego Roku 2014 życzę Ci tradycyjnie wszystkiego najlepszego. Po prostu. Nic tu z Internetu nie będę wklejał. Tam są wzory miliona życzeń :)
    Vojtek z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A o tym nie wiedziałam, że także i "włoską".
      Vojtku najlepsze zawsze są życzenia, te płynące prosto z serducha - dziękuję.
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  15. Klik dobry:)
    To lubiana sałatka przez wiele osób. Najczęściej robię przy okazji gotowania rosołu. Warzywka z rosołu nawet lepiej mi smakują,niż gotowane w samej wodzie.

    Pozdrawiam serdecznie. Do Siego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz alEllu, masz rację, że taka sałatka robiona przy okazji gotowania rosołu to i warzywka sa lepsze. Mi też się czasami tak zdarzy...

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
    2. a moje odkrycie to - żadnych warzyw z rosołu! one już są wygotowane,a smak oddały rosołowi. są miękkie, paćkowate. a to takie łatwe - nastawić osobno! marchewke na sałatkę, jeden listek, 3 ziela i już. u mnie jeszcze pietruszka i seler bo daję obowiązkowo. taka sałatka pozostaje jędrna. a warzywa z rosołu to fru do maszynki razem z mięskiem - co by nie było, farsz czy pasztet, rosołowe warzywka ( wszystkie) świetnie wchodza nadając lekkości.
      aha - czytam i czytam i oblizuję się, nawet znane potrawy potrafisz fajnie dosmaczyć!

      Usuń
    3. Evuniu dziękuję Ci ślicznie za miłe słowa.... :))
      Ja taką sałatkę z warzyw z rosołu robię sporadycznie. No popatrz nawet nie pomyślałam, że te warzywka będą już nie tak wartościowe jak świeże. Dziękuję Ci za tą uwagę, bardzo cenną zresztą. Ja warzywka do sałatki zawsze góruję w łupinkach, bo też wtedy zatrzymują przecież więcej swoich witamin. I nie tak całkiem, by były za miękkie.

      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  16. Dzięki za życzenia u mnie. Jeszcze raz wszystkiego najlepszego!
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za przypomnienie...Nie robiłam jej na święta.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym 2014 Roku.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ni widzisz Łucjo, na mnie możesz liczyć jak na Zawiszę Czarnego... :))
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  18. Sałatkę jarzynową lubię i robić i jeść. Tylko nigdy nie dodaję do niej kartofelków, bo uważam że ją zamulają, tzn. zabijają smak innych warzyw.
    Serdeczności JaGo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz Stokrotko, każdy ma swoje smaki, ja znowu lubię ją właśnie dla ziemniaków.

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  19. Ja też tak robię , tylko nie wkładam cebuli i porów. Serdeczności Noworoczne...

    OdpowiedzUsuń
  20. Rodzajów sałatek jest więcej niż dni w roku. Ja robie raczej coś przypominającego pastę bez majonezu ale z jogurtem i masłem. Mozna smarowac na chlebku a na to co duszyczka zapragne. Ja np. lubie papryke a zona ogórki, mozna pokroic reszte mięska z obiadku albo dodac chrzanu..................
    Pozdrawiam o Do Siego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebyś wiedział Piotrze, że sałatka zmienną jest w zależności od przyrządzającego ją.
      I każdy ma swoją, ulubioną.
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  21. JaGo piszesz wspaniałego bloga.Jako stały i wierny czytelnik,dziękuję za życzenia.Tobie i całej Twojej rodzinie,z okazji Noweg Roku, życzę zdrowia,uśmiechu na twarzy i wielu pomysłów na nowe ciekawe przepisy.Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie wielki zaszczyt usłyszeć takie słowa od KUCHMISTRZA... :)

      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  22. zostawiam pierwszy uśmiech w nowym roku :-)
    PYSZNEGO ROKU JAGO :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinko dziękuję z ten pierwszy uśmiech w tym roku :-)
      DO SIEGO ROKU

      Usuń
  23. nie znam osoby, która by nie lubiła taj sałatki:) klasyka ale za to najpyszniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyka ma jednak to coś w sobie... :)
      DO SIEGO ROKU.

      Usuń
  24. Witam serdecznie w drugim dniu Nowego Roku. Lubię do Ciebie zaglądać, bo zawsze masz coś ciekawego. Sałatka ma piekną dekorację, jak będę robiła skopiuję- bardzo mi się podoba .
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku- pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Bardzo się cieszę za to "lubię zaglądać" :-)
      Najlepiej to moja wnuczka była ucieszona z tej dekoracji i nie chciała nic innego jeść jak sałatkę babci...
      A kopiuj sobie kochana do woli.
      Dekoracje bardzo wiele potrawom dodają,aż chce się je jeść. zresztą o tym Ty też wiesz :-)

      DO SIEGO ROKU

      Usuń
  25. http://gotowanie-jest-dla-wszystkich.pl/salatka-jarzynowa/ Przepis na pyszną sałatkę jarzynową najlepiej smakuje z wędliną swojskiej roboty i chrzanem. Smacznego

    OdpowiedzUsuń

Super, że tu jesteście - bardzo mnie to cieszy, a serce me - wyskoczyć chce! Z radości - oczywiście :)

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Witam wszystkich i piszę jak się sprawy mają ...

" Żyje się tylko raz. A jeżeli żyje się dobrze, ten raz wystarczy ".
B.Franklin

... i to jest moje motto życiowe. A żyję, niech pomyślę ... o rany, to minęło już pół wieku, czyli jam wiekowa babcia!
Nie tylko jam wiekowa, ale i szczęśliwa babcia, bo mam dwoje wnucząt, które chcą żeby babcia coś dobrego do zjedzenia im zrobiła ... "u babci jest słodko, dom pachnie szarlotką" ...
Znakiem moim zodiakalnym jest Bliźniak, choć w życiu jestem jedynakiem.
Moi drodzy, myślę, że na tym blogu znajdziecie wiele ciekawych i interesujących rzeczy - przecież po to go założyłam, żeby dzielić się z Wami tym co wiem. Jednocześnie zaznaczam, że nie wszystko o czym tu napiszę, zostało przez mnie ugotowane, sprawdzone. Jeśli się zdecydujecie na jakąś potrawę, to na własne ryzyko - niestety.Ja staram się poddać pomysł, który sama prędzej czy później też wypraktykuję, i podzielę się z Wami moimi uwagami.Tak samo i wy możecie swoje uwagi wpisywać, będą mile widziane. WIĘC GOTUJMY RAZEM !!! Jak pożyję jeszcze z pół wieku, to może damy radę -:)