poniedziałek, 18 czerwca 2012

Pyszny chutney do wędlin i serów




     Zimne mięsa, wędliny i sery można podawać z ostrymi sosami owocowo-warzywnymi zwanymi chutneyami (czyt. czatnejami).


   Oto kilka przepisów.

 Taki rabarbar rośnie sobie na mej działce
Chutney z dodatkiem rabarbaru 
Na oleju zeszklij posiekaną cebulę. Dodaj łyżeczkę ostrej papryki, łyżeczkę imbiru, 2 goździki i gwiazdkę anyżu. Podgrzewaj, mieszając drewnianą łyżką, aż anyż pociemnieje. Truskawki 40 dag i duży pęd rabarbaru umyj, oczyść i wszystko pokrój. Następnie posyp łyżeczką rozmarynu. Duś, aż owoce puszczą sok. Dodaj 2-3 łyżki brązowego cukru, lekko zwiększ ogień i smaż, do uzyskania konsystencji konfitury.


Chutney z dodatkiem kiwi



 Na oleju zeszklij posiekaną cebulę. Dodaj łyżeczkę ostrej papryki, łyżeczkę imbiru, po 1/2 łyżeczki kolendry i ziarenek białego pieprzu. Podduś. Dodaj 30 dag umytych truskawek i 2 obrane i pokrojone kiwi oraz 2-3 łyżki cukru i łyżeczkę octu balsamicznego. Smaż, aż uzyskasz konsystencję konfitury.

16 komentarzy:

  1. Z daleka do Ciebie przybywam,
    więc pozwól że na chwilę się zatrzymam.
    Kłopotu nie sprawię,
    ale pozdrowienia i życzenia zostawię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko śliczne dzięki ...
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Za dużo produktów mi brakuje, aby robić któryś z Twoich pyszności.
    Uściski wieczorne, oby nie przed burzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba iść do sklepu i zakupić je :) Oj Aniu a z tą burzą to widziałam jak się błyskało, jak się niebo nad mną zachmurzyło. I wszędzie lało, tylko nie u mnie. Zaraz idę na działkę podlać ją, bo wszystko wyschnie na popiół. Na domiar złego mąż wczoraj jeszcze spadł z drabiny i strasznie się obił :( Czekam z utęsknieniem na deszcz.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. wow chutney truskawkowy :) nie przyszłoby mi to do głowy, jednak jestem kulinarnie ograniczona :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam 30-ileś, zaraz kulinarnie ograniczona :) Każdy z nas ma tam swoje smaki ...
      Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  4. Życzę Ci dzisiaj wieczoru Cudownego.
    By Szczęście było u boku Twego!
    Pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz Agatko dziękuję, a szczęście to teraz dla mnie jet ważne, czego i Tobie życzę.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  5. Na pewno z Twoich przepisów skorzystam, takie sosy są dobre latem do zimnych mięs :)))Także na konfiturę truskawkową:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko spróbuj, a na pewno będziesz zadowolona.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Takiej konfitury nie wyobrażam sobie nawet, warto może spróbować? Smaczek truskawek mam po wczorajszej wizycie u koleżanki na działce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Loteczko a to nie jest konfitura ino rodzaj sosu. Ja też jadłam truskawki, ale nie od koleżanki z działki tylko ze sklepu. Nie dość, że drogie są to wcale mi nie smakowały, były takie bez smaku!
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  7. Nigdy nie jadłam takich sosów, ale chyba się skuszę.
    Pozdrawiam.
    Mania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mani to nie pozostaje Ci się nic innego jak je przygotować, a potem ze smakiem zjeść ...
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  8. Warto tutaj gościć same pyszności oferujesz palce lizać pozdrawiam,miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różo odwiedzaj mnie jak najczęściej, proszę, może jeszcze nie jedną pyszność zaoferuję ... :))
      Serdeczności zostawiam.

      Usuń

Super, że tu jesteście - bardzo mnie to cieszy, a serce me - wyskoczyć chce! Z radości - oczywiście :)

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Witam wszystkich i piszę jak się sprawy mają ...

" Żyje się tylko raz. A jeżeli żyje się dobrze, ten raz wystarczy ".
B.Franklin

... i to jest moje motto życiowe. A żyję, niech pomyślę ... o rany, to minęło już pół wieku, czyli jam wiekowa babcia!
Nie tylko jam wiekowa, ale i szczęśliwa babcia, bo mam dwoje wnucząt, które chcą żeby babcia coś dobrego do zjedzenia im zrobiła ... "u babci jest słodko, dom pachnie szarlotką" ...
Znakiem moim zodiakalnym jest Bliźniak, choć w życiu jestem jedynakiem.
Moi drodzy, myślę, że na tym blogu znajdziecie wiele ciekawych i interesujących rzeczy - przecież po to go założyłam, żeby dzielić się z Wami tym co wiem. Jednocześnie zaznaczam, że nie wszystko o czym tu napiszę, zostało przez mnie ugotowane, sprawdzone. Jeśli się zdecydujecie na jakąś potrawę, to na własne ryzyko - niestety.Ja staram się poddać pomysł, który sama prędzej czy później też wypraktykuję, i podzielę się z Wami moimi uwagami.Tak samo i wy możecie swoje uwagi wpisywać, będą mile widziane. WIĘC GOTUJMY RAZEM !!! Jak pożyję jeszcze z pół wieku, to może damy radę -:)