niedziela, 10 grudnia 2017

Sernik z galaretką i owocami

U mojego męża w pracy jest taka pani Gosia, która piecze pyszne ciasta. Czasami przyniesie na spróbowanie do pracy i poczęstuje. Oczywiście mąż zawsze troszku tego poczęstunku przyniósł i dla mnie. 
Tak mi te ciasta pani Gosi zasmakowały, że poprosiłam Gosię, poprzez męża, o przepisy na nie. I takim pierwszym przepisem, był właśnie ten sernik.


 A pani Gosi chciałam podziękować za te przepisy. Wiem, że Gosia często do mnie zagląda. 

Chcę zaznaczyć, że ja specjalistką w robieniu ciast nie jestem. Jednak ten sernik wyszedł mi doskonały, za pierwszym razem. Potem piekłam go jeszcze kilka razy i zawsze mi się udał. Także polecam go i Wam.

 Ten sernik robiłam ja.

Składniki: 
Biszkoptowy spód... 
  • 4 jajka 
  • 3/4 szklanki mąki pszennej 
  • 1/3 szklanki kakao 
  • 3/4 szklanki cukru (ja dałam 1/2 szklanki) 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia. 
Masa serowa... 
  • 1 kg sera (wiaderko) 
  • 5 jajek 
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe 
  • 2 łyżki cukru 
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego 
  • 125 g stopionego masła 
  • śmietana 36% (200 g). 
 A ten sernik robił mąż.

Przygotowanie:
Polewa... zawsze na początku rozpuszczam galaretki, niech sobie tężeją.
3 galaretki pomarańczowe lub inne rozpuścić w 1 litrze gorącej wody.  Jeśli chcecie, by galaretka była bardziej sztywna, możecie dać mniej wody.
Brzoskwinie dać na sitko do odcieknięcia, potem pokroić w plasterki. 
Brzoskwinie lub inne owoce ułożyć na zimnym serniku i zalać tężejącą galaretką. Wstawić do lodówki do stężenia. 

Masa serowa...
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, dodać budynie, ser, wystudzone masło, ubite białka i śmietanę 36%. Wszystko razem dokładnie wymieszać.

Biszkoptowy spód + masa serowa
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywno. Podczas ubijania dodaję krztę soli. Mąkę przesiać przez sito z proszkiem do pieczenia, dodać kakao, wymieszać. 
Następnie dodać cukier i żółtka i znowu wymieszać, potem dodać ubite białka i wszystko razem wymieszać. 
Od początku mieszania mieszamy wszystko łyżką (najlepiej drewnianą), a nie mikserem.  

Gotowe ciasto, na spód biszkoptowy, wylać na blachę i piec około 20 minut w temperaturze 180 st.C. Wyjąć i wylać na wierzch masę serową. Piec w 180 st.C. przez 15 minut. A patem, co 15 minut zmniejszać temperaturę o 10 st.C. 
W sumie pieczemy około godziny. Po upieczeniu zostawić ciasto na co najmniej pół godziny w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach. Wyjąć, wystudzić, położyć owoce, zalać galaretą, wstawić zawinięte folią do lodówki. 

Foremka o rozmiarze 25 na 36 cm.

27 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Może upiekę na święta?
    serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci ten sernik zrobić, bo wiem, że w nim zasmakujesz.
      Serdeczności.

      Usuń
  2. Marylko, pięknie to wygląda :) na pewno zrobię na święta ,
    pozdrawiam : Sylwuś :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuś, cieszę się, że tu trafiłaś. Polecam się na przyszłość :)) I polecam ten sernik.
      Serdeczności.

      Usuń
  3. Uwielbiam takie pyszności....
    Dziękuję JaGo
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik to moje ulubione ciasto. Mam nieco inny przepis, brzoskwinie pod serem, na cieście, a na wierzch piana z białek i wiórki kokosowe. Zapisałam i te przepisy, dziękuję :) Buziaczki Marylko ślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Twój sernik musi być wyborny, kiedyś się pokuszę i poproszę Ciebie o przepis na niego. Będzie sernik, ale inny.
      Serdeczności.

      Usuń
  5. JaGuś, dla mnie to zbyt skomplikowane. Poczekam, jaki sernik będzie na Wigilii u syna i nim się objem, choć nie powinnam.
    Obowiązkowo zajrzyj na pocztę i GG, bo coś Ci napisałam na temat blogów na Onecie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam Aniu, od czasu do czasu można pozwolić sobie na trochę słodkości. I tak człowiek musi od czegoś umrzeć :) Już byłam na GG, i za głowę się złapałam. Jak się z tym przespałam pomyślałam sobie, że ja nie będę przenosiła onetowego bloga na WordPressa, bo to nie ma sensu. Przecież już zakończyłam tam swoją działalność. Ale za to przeniosę co ważniejsze posty na ten blog. I tyle w temacie.

      Serdeczności.

      Usuń
    2. JaGuś, posłuchałam tych wyjaśnień na blogspocie Klarki i niczego nie zrozumiałam. Poza tym Ultra napisała, że niedługo blogi WordPress będą płatne. To ja gwiżdżę na taki interes. Niczego nie będę nigdzie przenosić, niech Onet się wypcha.
      Dziś w pewnej gazetce reklamowej supermarketu widziałam wszystko gotowe, co jest potrzebne do świąt. Może na coś się skuszę, choć na pewno nie będzie tak smaczne jak to, co się samemu przyrządza.
      Uściski.

      Usuń
    3. No i bardzo dobrze zrobiłam, że się nie zaczęłam przenosić na WordPressa. Miałabym jeszcze im płacić, a niech się wypchają. Pozostaję na Bloggerze i już!
      O oczywiście Aniu, że najlepsze zawsze jest to co sama zrobisz, a potem ze smakiem zjesz. Ale zawsze można znaleźć jakieś wyjście awaryjne, np. sklep :)

      Buziaki.

      Usuń
  6. Na święta będzie z pewnością. Moje wnuki uwielbiają serniczki, więc z galaretką upiekę.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam z mężem, smakuje. Myślę, że wnuczkowi (nie tylko) też zasmakuje.
      Serdeczności.

      Usuń
  7. A dlaczego ja nie wiedziałam o tym blogu ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tego Krysiu to ja już nie wiem, dlaczego Ty nie wiesz. Ja napisałam na Onecie wcześniej gdzie teraz będę i podałam linki w dniu 20 października tego roku. Widocznie nie zauważyłaś tego. A ja już myślałam, że się na mnie pogniewałaś :))

      Serdeczności.

      Usuń
  8. Klik dobry:)
    Sernik wygląda smacznie. A skoro zachwalasz, to na pewno pyszny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Zachwalam, bo jest wart tego...
      Serdeczności.

      Usuń
  9. Kochana!
    Jestem pod nowym adresem, oby tutaj Ci było dobrze:)
    Smacznie u Ciebie, prawie świąteczne wypieki:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morgano, a już ja się o to postaram, żeby nie tylko mi na tym blogu było dobrze, ale i Wam... :) Wszak święta już tuż, tuż.

      Serdeczności.

      Usuń
  10. Pyszności, sernik z wszelkimi owocowymi dodatkami to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę pyszny i polecam go wszystkim :)
      Serdeczności.

      Usuń
  11. Serniczek wygląda fantastycznie, na pewno skuszę się na ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakież to musi być pyszne, w weekend wypróbuję i napewno uszczęśliwię rodzinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście wygląda na doskonały i napewno jest przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja się pochwalę, że fantastyczny serniczek to u mnie mąż piecze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam taki serniczek z dodatkiem owoców, na pewno nie raz skorzystam z tego przepisu :))

    OdpowiedzUsuń

Super, że tu jesteście - bardzo mnie to cieszy, a serce me - wyskoczyć chce! Z radości - oczywiście :)

Sposób komentowania:
Wybrać-Nazwa Adres URL
Wpisać nazwę w pierwszym okienku
Adres URL w drugim - czyli adres bloga.
Anonimowi- nazwę proszę pisać w komentarzu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Witam wszystkich i piszę jak się sprawy mają ...

" Żyje się tylko raz. A jeżeli żyje się dobrze, ten raz wystarczy ".
B.Franklin

... i to jest moje motto życiowe. A żyję, niech pomyślę ... o rany, to minęło już pół wieku, czyli jam wiekowa babcia!
Nie tylko jam wiekowa, ale i szczęśliwa babcia, bo mam dwoje wnucząt, które chcą żeby babcia coś dobrego do zjedzenia im zrobiła ... "u babci jest słodko, dom pachnie szarlotką" ...
Znakiem moim zodiakalnym jest Bliźniak, choć w życiu jestem jedynakiem.
Moi drodzy, myślę, że na tym blogu znajdziecie wiele ciekawych i interesujących rzeczy - przecież po to go założyłam, żeby dzielić się z Wami tym co wiem. Jednocześnie zaznaczam, że nie wszystko o czym tu napiszę, zostało przez mnie ugotowane, sprawdzone. Jeśli się zdecydujecie na jakąś potrawę, to na własne ryzyko - niestety.Ja staram się poddać pomysł, który sama prędzej czy później też wypraktykuję, i podzielę się z Wami moimi uwagami.Tak samo i wy możecie swoje uwagi wpisywać, będą mile widziane. WIĘC GOTUJMY RAZEM !!! Jak pożyję jeszcze z pół wieku, to może damy radę -:)